Державна податкова служба України в індивідуальній податковій консультації від 14.09.2020 р. № 3849/10/26-15-07-08-01-14/ІПК надала роз’яснення щодо можливості ведення електронної книги ОРО.
Так, суб’єкти господарювання, які відповідно до рішень, затверджених власними розпорядчими документами, про те, що у випадку виходу з ладу РРО або відключення електроенергії проведення розрахункових операцій не здійснюється до моменту належного підключення резервного РРО або включення електроенергії, у разі необхідності та за власним бажанням можуть:
– зареєструвати книги ОРО у порядку та строки, визначені пунктами 7, 8 цієї глави;
– скасувати реєстрацію книги ОРО та припинити її застосування.
Згідно пункту 6 глави 4 розділу ІІ Порядку КОРО використання книги ОРО, зареєстрованої на РРО, передбачає наявність книги ОРО на місці проведення розрахунків, де встановлено РРО та у разі виходу з ладу РРО чи відключення електроенергії – здійснення записів за обліком розрахункових квитанцій.
Також, встановлено, що суб’єкт господарювання має забезпечити збереження щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) в паперовій та/або електронній формі протягом строку, визначеного пунктом 44.3 статті 44 Кодексу. Місце зберігання щоденних фіскальних звітних чеків (щоденних Z-звітів) в паперовій формі у діючому законодавстві не визначено, тому суб’єкт господарювання самостійно визначає це місце.
При цьому, фахівці зазначають, що ведення електронної книги ОРО чинним законодавством України не передбачено.